COOKIEBELEID - SIM
De website van Bureau SIM maakt gebruik van cookies voor anonieme analyse van websiteverkeer, zodat we de functionaliteit en effectiviteit van onze website kunnen verbeteren.

0481 74 50 91

Advies op maat

Laat u verrassen want SIM ontzorgt ‘echt’

HUISHOUDELIJKe ondersteuning

ÉÉN VERTROUWDE HUISHOUDELIJKE ONDERSTEUNER

Begeleiding

één organisatie voor al uw zorgvragen

Zorgondersteuning plus

Hoe complex ook, Wij ontzorgen u op maat

Henk Koenders

De reden dat ik bij Bureau SIM begin maart 2017 binnenstapte was dat ik mijn belastingaangifte voor een speciale SIM-actie kon laten uitvoeren.

Ik ben niet de persoon die makkelijk ergens binnenstapt vertelt Henk. Maar ik voelde me direct op mijn gemak door de laagdrempelige en de persoonlijke benadering van SIM. Naast de aandacht voor mij als mens was men doortastend én werden er kritische vragen gesteld. Nadat de aangifte was verwerkt werd er met mij een afspraak gemaakt om de aangifte toe te lichten én ontving ik een verslag met bevindingen.

Lees de ‘SIM-bevindingen’ vertelt Henk met een lachje! Ik weet nog goed dat ik laconiek reageerde maar het heeft mij ook aan het denken gezet vertelt Henk. Bijna drie maanden heeft het geduurd voordat ik durfde te erkennen dat de digitale (administratieve) ontwikkelingen mij boven het hoofd waren gegroeid. Ik vond het lastig om dat toe te geven omdat anderen vaak vertellen hoe goed ze het allemaal voor elkaar hebben. Ik was dus letterlijk verdwaald in de digitale wereld en het overzicht kwijt.

Inmiddels is het oktober 2017 vertelt hij. In de achterliggende maanden heb ik met ondersteuning van SIM meer besparingen kunnen realiseren dan ik ooit had gedacht. Ik werd ontzorgd én gestimuleerd in zelfregie. Samen met SIM doe ik nu alles digitaal én ik heb er zelfs plezier in gekregen. Zo word ik ook gestimuleerd om cursussen te volgen, zoals telebankieren via het mobiele team van de Rabobank.

'Veilig financieel ouder worden’ én behoudt van kwaliteit van het leven dat vindt SIM belangrijk vertelt Henk. Ik vond het in het begin best complex omdat ik niet gewend was om naar mijn persoonlijke horizon te kijken. Nu begrijp ik waarom SIM hierop hamert én ontzorgende stapjes zet zonder dat je de regie verliest.

SIM is voor mij ‘echt’ meer! Als je eenmaal bij SIM bent dan wil je eigenlijk niet meer weg. Ik zeg dat niet zomaar vertelt Henk. Zo wist SIM al snel dat ik een ‘zaterdaghulp’ had terwijl ik al jaren kamp met gezondheidsproblemen. SIM vond het vreemd dat ik geen gebruik meer maakte van de indicatie ‘zorg in natura’. Die had ik namelijk laten vervallen!

Natuurlijk had ik mijn redenen. Ik was ontevreden én voelde me als een nummer behandeld bij de contractanten ‘zorg in natura’. Mijn klachten over de ondersteuning werden nooit serieus genomen en ik was er helemaal klaar mee. Toen heb ik een ‘zaterdaghulp’ gevraagd om mij te helpen. SIM zou SIM niet zijn want de volgende kritische vraag werd op mij afgevuurd. Een glimlach van vermaak verschijnt op het gezicht van Henk. Afgevuurd klinkt als een bom ‘nee joh’ ze doen dat zeer integer en betrokken.

SIM informeerde mij over de verschillen tussen ‘zorg in natura’- ‘PGB (via SIM)’ - ‘particulier’. Er werd verteld dat ik ook zelf mag kiezen. Daarna ontving ik een uitwerking op papier én op basis van mijn bruto jaarinkomen wist ik ook wat indicatief mijn CAK-bedrage zou worden.

Op advies van SIM heb ik een onafhankelijk keukentafelgesprek aangevraagd. Het thuisgesprek met de WMO-consulent van het Sociale Team vond ik erg prettig. Ik kreeg weer een WMO-indicatie en kon zelf een organisatie kiezen waarin ik vertrouwen heb. Natuurlijk heb ik voor PGB via SIM gekozen vanwege hun concept en het kritisch selecteren van een huishoudelijke zorgmedewerker die bij je past.

SIM kan ik met een ‘oprecht compliment’ van harte aanbevelen aan elke 60+, 65+, 70+, 80+ en 90+ in de Gemeente Berg en Dal die een hulpvraag heeft!

NAAR BOVEN