COOKIEBELEID - SIM
De website van Bureau SIM maakt gebruik van cookies voor anonieme analyse van websiteverkeer, zodat we de functionaliteit en effectiviteit van onze website kunnen verbeteren.

0481 74 50 91

Verhaal van Trudy Janssen
Samen met Bureau SIM ‘wandelend door mijn levensfases’

Lieve lezers,

Genietend van het zonlicht op mijn nieuwe stekkie. Turend over een mooie vijver waar vogels speels en vredig bewegen gaan mijn gedachten terug naar een periode van emoties, verdriet en al die momenten dat Bureau SIM mijn ‘rots’ in de branding was.

Het overlijden van mijn partner had er behoorlijk ingehakt. Mijn steun en toeverlaat moest ik ineens missen. En dan komt het moment dat je, je leven weer moet oppakken. Het klinkt allemaal eenvoudig totdat je al die kleine dingetjes, die zo vanzelfsprekend waren, ontzettend gaat missen. Je woning geeft ineens een enorm gevoel van leegte.

In het begin ging het voor mijn gevoel goed. Er was veel compassie van mijn lieve betrokken omgeving maar zoals dat ook bij het leven hoort pakte iedereen de draad weer op. Voordat ik er erg in had kwam ik ook nog eens terecht in een ‘roller coaster’ van allerlei gezondheidsklachten. Het aantal huisartsen- en ziekenhuisbezoeken waren al snel niet meer op één hand te tellen. Daarbij kwam dat ik de administratie niet meer overzag en de digitale ontwikkelingen boven mijn hoofd groeide.

Een deel van mijn levenspuzzel spatte uiteen én voordat ik het wist stond ik in het kantoor van SIM. Wat mij direct opviel was hun betrokkenheid, deskundigheid én dat ze doorpakte zonder hun menselijke - sociale kant te verliezen. Het behouden van kwaliteit van leven passend bij mijn levensfase stond hierin centraal.

Een plan van aanpak werd gemaakt, mijn dochter werd erbij betrokken én stapje voor stapje kregen de ontbrekende stukjes van mijn puzzel één voor één een passend plaatsje.

Er werd maatwerk geleverd waarin ‘mijn persoon’ centraal stond maar ook werd gekeken hoe mijn dochter kon worden ontlast. Op basis van mijn persoonlijke situatie werden scenario’s uitgewerkt. Hierdoor was het voor mij en mijn dochter mogelijk om passende keuzes te maken.

Natuurlijk ben ik nog een beetje verdrietig dat ik mijn mooie appartement met het prachtige uitzicht op de dorpskern van Millingen aan de Rijn heb achtergelaten. Maar het verhuizen naar het OBG’ – Nijmegen is een stap die bij mij past. Alles onder één dak als ik meer zorg nodig heb, dichtbij mijn familie en voor mijn lieve dochter wordt het een stuk makkelijker om even op en neer te rijden. Het is zeker wennen maar dagelijks kom ik mensen tegen die ik van vroeger ken. Zelf ben ik nog best wel actief en toer ik graag met mijn autootje naar familie en vrienden.

Én SIM, die is nog steeds een rots in de branding voor mij. Ik sta nu ‘digitaal proof’ in het leven, ontvang passende adviezen en de huishoudelijke zorgmedewerker heeft ‘echt’ dat plusje.

Eenmaal de drempel over, dan zult u persoonlijk ervaren waarom ik deze organisatie een warm hart toedraag.

Hartelijke groet,

Trudy Janssen

NAAR BOVEN